تبدیل پسماندهای شکلات به سوخت زیست محیطی
 
آزمایشگاه تکنولوژی روغن
 
 

ین مسابقه ای فرمول 3 هم برای استفاده از این سوخت طراحی شده.

تیمی از محققان در بریتانیا نوعی سوخت از پسماندهای شیرینی کاراملی و بادام زمینی کارخانه Cadbury Schwepps تولید کرده اند.در این تحقیق باکتری اشرشیا کلی با باقیمانده های حاوی گلوکز این کارخانه برای تولید گاز هیدروژن تغذیه شد. پس از تخمیرقند و تبدیل آن به فرمیک اسید باکتری مقادیر زیادی گاز هیدروژن تولید کرد.این منبع قابل توجه هیدروژن سپس برای روشن کردن یک فن کوچک استفاده شد.

پروفسور Lyyne Macaskie که رهبری این تیم تحقیقاتی را در دانشگاه بیرمنگهام به عهده دارد توضیح داد: در مراحل اولیه آزمایش ما موفق شدیم سوختی با استفاده از هیدروژن و با میزان کمتر هدر دهی هیدروژن تولید کنیم که این سوخت طی 5 تا 10 سال آینده آماده تولید صنعتی الکتریسیته و بهبود مشکل هدر رفتن سوخت است.

با این نوآوری یک گام دیگر به تامین انرژی از طریق منابع سوخت تجدید پذیر که هم برای محیط زیست و هم برای صنعت مفید است نزدیکتر می شویم . این فرایند فقط به استفاده از پسماند کارخانه های شکلات سازی محدود نمی شود.کل صنعت غذا می تواند از پسماندهای خود برای تولید منبع پاک انرژی استفاده کند.

ماشین با فیبر گیاهی

خودرویی با استفاده از فیبر گیاهی و با منبع سوختی بیودیزل در دانشگاه Warwick انگلستان تولید شد.برخی از مواد مناسب برای محیط زیست به کاررفته در این ماشین

شامل: صندلی با الیاف پلی استر بازیافت شده ، فرمان با استفاده از فیبر سلوبیوز پالپ هویج و نشاسته سیب زمینی کپک زده،آینه های جلو از فیبر درخت کتان. 30 ٪ از

سوخت این ماشین از پسماندهای شکلات تامین می شود. James Meredith ناظر این پروژه خاطر نشان ساخت: هر ماده ای که حاوی چربی باشد می تواند به سوخت تبدیل شود . در حال حاضر طبق قانون فرمول شماره 3 استفاده از سوخت بر پایه شکلات ممنوع شده اما این گروه امیدوار است بر ا ین مانع به زودی غلبه کند.

 

محققان انگلیسی راهی برای تبدیل پسماندهای شکلات تولید شده در کارخانه ها به سوخت زیست محیطی یافته اند.

سوخت بر پایه شکلات و ماشین با فیبر گیاهی شکلات دیگر فقط یک خوراکی شادی آور نیست.محققان انگلیسی راهی برای تبدیل پسماند های شکلات تولید شده در کارخانه ها به سوخت زیست محیطی یافته اند.از پسماند

شکلات کارخانه ها هم اکنون می توان هم سوخت زیستی و هم هیدروژن برای سلول های سوختی تهیه کرد. و حتی یک ماش

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آزمایشگاه تکنولوژی روغن و آدرس oillaboratory.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 26
بازدید ماه : 147
بازدید کل : 136164
تعداد مطالب : 62
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1